EnergIvar
Fliflet/Hamres
Energiforsyning med gjesteartister
Peer Gynt
Salen
Surrealistisk samrøre til ære for Ivar Aasen
Så tok
Ivar Aasen året slutt, det var avsluttingsfest, taler, prisutdelingar, appellar
og alt som seg høyrar til. Festar bør kanskje ikkje meldast, og når så i
tillegg Fliflet/Hamres Energiforsyning tek ansvar for den musikalske delen av
arrangementet, da blir det i alle fall heilt umogeleg. For når desse to
vestlandske galningane stiller seg i spissen for ei brokete forsamling
kunstnarar frå fjern og nær og går i gang med «EnergIvar – ei Aasen-hylling
utan det heilt store gravalvoret», ja, da er det berre å gi opp, gi seg over,
falde øyra ut og følgje med så godt me kan, inn i eit forunderleg absurd
musikalsk univers der alt kan skje – og der alt verkeleg skjer, berre ikkje
slik me hadde trudd det mogeleg.
Det nynorske
huset som Gabriel Fliflet og Ole Hamre bygg til ære for Ivar Aasen er eit
romsleg hus med stor takhøgd, vidt utsyn og godt med plass, ein møtestad for
alskens merkverdige folk, sunnmøringar og samar, bergensarar og bulgararar. Her
er det ikkje berre kulturelt mangfald og fargerikt fellesskap, her er det beint
fram samrøre: kvar fugl syng med sitt nebb, men dei fleste prøver òg nebbet til
naboen. Med temmeleg forbløffande resultat.
I dette
surrealistiske huset er det lov å spele Kjempeviseslåtten på trekkspel i skeiv
takt, her kan Frode Alnæs og Annbjørg Lien møtast i duett for el-gitar og
hardingfele, her spelar Ole Hamre virtuost på geitost, bunader og vedkubbar,
mens danske Peter Bastian fresar gjennom norske brudemarsjer og Balkanmusikk på
sin tyrkiske bronseklarinett. Det vert kvede, det vert joika, Vesle-Kari frå
Sigdal dansar sin siste dans. Og publikum i salen syng «Mellom bakkar og berg»
medan «Ivar Aasen goes Bulgaria».
Undervegs
fekk me òg høyre ein del nye og rare ting om gamle Ivar. Og Ragnar Hovland
kunne i tillegg fortelje eitt og anna om katten hans.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar